Stäng
På svenska In english Japan South Korea Fri frakt inom Sverige från 900kr!

KÖPVILLKOR

BETALNING

I samarbete med Klarna Checkout erbjuder vi fakturabetalning, delbetalning, kontokortsbetalning samt direktbetalning. Se vidare här: Klarna.se

HildaHildas kundregister används enbart i syfte att kontakta kunden och skickas aldrig vidare till tredje part.

 

PRISER

Priser kan ändras utan förvarning. HildaHilda förbehåller sig rätten att korrigera felaktigt angivna priser samt annullera beställningar med inkorrekt prissättning.

 

FRAKT OCH EXPEDITIONSAVGIFT 

Handlar Du för 900kr eller mer bjuder HildaHilda på frakten inom Sverige. För frakt till utlandet gäller vårt fördelaktiga avtal med DHL. Vid lättare försändelser skickar vi med Posten. Eventuella tullavgifter till utlandet står kunden för.

OBS! Vid beställning online, var noga med att ange mottagarens förnamn så som det står skrivit på legitimationen (alltså inga smeknamn), annars riskerar man att inte få ut sitt paket!

 

LEVERANS

Produkter beställda i webshopen skickas så fort som möjligt. 

Vi använder oss av Posten och DHL Service Point. Försändelsen hamnar på närmsta Service Point dagen efter att paketet skickats från oss. Kunden aviseras per SMS eller e-mail när paketet finns att hämta.

 

REKLAMATION OCH SKADAT GODS

Var vänlig och kontrollera att paketet ser oskadat ut när Du hämtar ut det. Vid synlig skada, ta inte emot leveransen utan låt den gå tillbaka till avsändaren och kontakta HildaHilda. Om Du trots allt mottagit paketet med synlig skada, ta en bild på paketet innan Du packar upp varan. Fotot på emballaget är viktigt för eventuell rekalmation hos fraktbolaget. Ta även foto på den skadade produkten och maila oss på info@hildahilda.se.

För övriga reklamationsärenden gäller att varan skall reklameras innan den tas i bruk. 

HildaHilda skall alltid kontaktas för godkännande innan en reklamation returneras.

 

BYTES- OCH ÅNGERRÄTT

Det går bra att byta eller lämna tillbaka en produkt inom 14 dagar efter inköp mot uppvisande av kvitto och produkt i originalskick (för undantag se nästa punkt). Eventuella fraktkostnader står kunden för.

 

SPECIALBESTÄLLNINGAR OCH METERVARA

Beställning av mönsterkombinationer, färger eller produkter som inte ingår i HildaHildas standardsortiment, samt all metervara, är bindande och kan inte avbeställas eller återlämnas.

 

KRYMPNING

Tygerna krymper ca 6% i första tvätten, men samtidigt blir färgerna ännu finare då trådarna lägger sig som det är tänkt.
Krympning utgör dock inte grund för reklamation.

FÄRGER

Det kan vara svårt att återge textiliers färg 100% korrekt på bild. Färgerna på bilderna på hemsidan kan därför avvika något från verkligheten.

 

BESTÄLLNING AV VARA SOM ÄR SLUT PÅ LAGER

Vi försöker givetvis att vara så noga som möjligt med vår lagerstatus. Men ibland blir det fel och en vara kan ta slut innan lagersaldot hunnit uppdateras. Leverans av beställda textilier som inte fanns på lager tar ca 4-6 veckor.